Το φροντιστήριο ΜΑΝΙΑΤΗΣ προτείνει την έναρξη της προετοιμασίας για τις εξετάσεις των Πρότυπων Γυμνασίων με θερινά μαθήματα ενός μήνα, ακριβώς μετά τη λήξη της Ε΄ Δημοτικού.
Σχετικά με το εκπαιδευτικό υλικό, εμπιστευόμαστε ανθρώπους με αξιόλογη και μακρά συγγραφική δράση. Το βιβλίο του Παπαδάκη Βασίλη για τα Μαθηματικά και της Ντρίνια Θεώνης για τη Γλώσσα, εκδόσεις Σαββάλας.
Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις Εισαγωγής
Οι υψηλές απαιτήσεις των εξετάσεων και η πραγματοποίησή τους αμέσως μετά τη λήξη των διακοπών του Πάσχα, είναι δύο παράγοντες που δεν πρέπει να αγνοήσουν οι μικροί μαθητές και οι οικογένειές τους.
Τα θέματα στηρίζονται σε όλο το εύρος της ύλης της έκτης, κυρίως, Δημοτικού και για τα δύο εξεταζόμενα μαθήματα. Το ύφος τους, όμως, η πολυπλοκότητα των δεδομένων, η διατύπωση των ερωτημάτων με φόντο μία πληθώρα μαθηματικών και γλωσσικών θεωριών – φαινομένων, διαμορφώνουν ένα υψηλό επίπεδο διαγωνισμού. Όλες οι απαιτούμενες έννοιες εισάγονται στις τάξεις του Δημοτικού, αλλά η ανάλυση και εμβάθυνσή τους ακολουθεί στις τάξεις του Γυμνασίου. Η φύση της εξέτασης είναι τέτοια που εμπεριέχει αυτήν την οπτική και απαιτεί πολύ βαθιά γνώση της ύλης. Αυτό, λοιπόν, είναι κάτι που πρέπει να λάβουν υπόψη οι καθηγητές, οι μικροί μαθητές και οι γονείς.
Επιπλέον, ο περιορισμένος χρόνος των 150 λεπτών μίας ενιαίας δοκιμασίας για Μαθηματικά και Γλώσσα αυξάνει τη δυσκολία. Σε αυτή τη διάρκεια, οι μαθητές καλούνται να διαβάσουν προσεκτικά δύο διαφορετικά κείμενα, να απαντήσουν σε 20 ερωτήσειςπολλαπλής επιλογής, οι οποίες εστιάζουν στην κατανόηση των κειμένων και στη χρήση γραμματικών, συντακτικών, λεξιλογικών φαινομένων. Παράλληλα, έχουν να λύσουν 20 προβλήματαστα μαθηματικά.
Τα πρώτα 10 προβλήματαείναι Α΄ Ομάδας και καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος μαθηματικών εννοιών. Ακολουθούν τα 10 θέματα της Β΄ Ομάδας, τα οποία ανεβάζουν τον πήχυ, προϋποθέτουν πολύ μεγάλη συγκέντρωση και ψυχραιμία από τη μεριά των μαθητών της ΣΤ΄ Δημοτικού, ώστε να μπορέσουν να τα διαχειριστούν στον χρόνο που έχουν.
Τα θέματα της Β΄ Ομάδας αποτελούν πιο «ανοιχτά» προβλήματα.Σε αντίθεση με την Α΄ Ομάδα, η προσέγγισή τους δε γίνεται με προκαθορισμένα βήματα ενεργειών, αλλάο μαθητής καλείται να πάρει πρωτοβουλίες, να αναπτύξει και να δοκιμάσει συλλογισμούς και στρατηγικές, να διερευνήσει παραμέτρους, να επεξεργαστεί πρωτότυπα σχήματα.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι τα παιδιά περνούν σε ειδικό φύλλο τις απαντήσεις τους για καθένα από τα 40 συνολικά θέματα, μαυρίζοντας όλο το κενό ενός και μόνο κύκλου, που αντιστοιχεί στην απάντηση που επέλεξαν. Κάθε δοκιμασία Α΄ Ομάδας έχει 4 πιθανές απαντήσεις και είναι «δίποντη», ενώ κάθε δοκιμασία Β΄ Ομάδας έχει 5 πιθανές απαντήσεις και είναι «τρίποντη» βαθμολογικά.
Υπενθυμίζουμε ότιοι εξετάσεις πραγματοποιούνται αμέσως μετά τις διακοπές του Πάσχα. Αυτό σημαίνει ότι η ολοκλήρωση της ύλης πρέπει να γίνει νωρίτερα, στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Στη συνέχεια, είναι φρόνιμο να υπάρξει ένα επαρκές διάστημα επανάληψης και τριβής εφ΄ όλης της ύλης. Για να επιτευχθούν αυτά, χρειάζεται, προφανώς, συστηματική, μεθοδική ενασχόληση και βέβαια έγκαιρη έναρξη της προετοιμασίας.
Γιώργος Μανιάτης, Μαθηματικός, Υπεύθυνος Σπουδών
Ελευθερία Μαυροπούλου, Υπεύθυνη Φιλολογικών Μαθημάτων
Comments are closed.
