Πρότυπα Γυμνάσια: Το φροντιστήριο ΜΑΝΙΑΤΗΣ προτείνει
pexels rodnae productions 8500358 https://www.maniatis.edu.gr/wp-content/uploads/2023/04/pexels-rodnae-productions-8500358-scaled.jpg
Το φροντιστήριο ΜΑΝΙΑΤΗΣ προτείνει την έναρξη της προετοιμασίας για τις εξετάσεις των Πρότυπων Γυμνασίων με θερινά μαθήματα ενός μήνα, ακριβώς μετά τη λήξη της Ε΄ Δημοτικού.

Σχετικά με το εκπαιδευτικό υλικό, εμπιστευόμαστε ανθρώπους με αξιόλογη και μακρά συγγραφική δράση. Το βιβλίο του Παπαδάκη Βασίλη για τα Μαθηματικά και της Ντρίνια Θεώνης για τη Γλώσσα, εκδόσεις Σαββάλας.

Μία εύλογη ερώτηση:

Μήπως είναι υπερβολικό το παιδί να ξεκινήσει την προετοιμασία του μέσα στο καλοκαίρι, πριν τη φοίτησή του στην ΣΤ΄ Δημοτικού;

Η απάντησή μας:

Οι υψηλές απαιτήσεις των εξετάσεων και η πραγματοποίησή τους εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου, μετά τη λήξη των διακοπών του Πάσχα, του τρέχοντος σχολικού έτους, είναι δύο παράγοντες που δεν πρέπει να αγνοήσουν οι μικροί μαθητές και οι οικογένειές τους.

Τα θέματα στηρίζονται σε όλο το εύρος της ύλης της έκτης, κυρίως, Δημοτικού και για τα δύο εξεταζόμενα μαθήματα. Το ύφος τους, όμως, η πολυπλοκότητα των δεδομένων, η διατύπωση των ερωτημάτων με φόντο μία πληθώρα μαθηματικών και γλωσσικών θεωριών – φαινομένων, διαμορφώνουν ένα υψηλό επίπεδο διαγωνισμού. Όλες οι απαιτούμενες έννοιες εισάγονται στις τάξεις του Δημοτικού, αλλά η ανάλυση και εμβάθυνσή τους ακολουθεί στις τάξεις του Γυμνασίου. Η φύση της εξέτασης είναι τέτοια που εμπεριέχει αυτήν την οπτική και απαιτεί πολύ βαθιά γνώση της ύλης. Αυτό, λοιπόν, είναι κάτι που πρέπει να λάβουν υπόψη οι καθηγητές, οι μικροί μαθητές και οι γονείς.

Επιπλέον, ο περιορισμένος χρόνος των 150 λεπτών μίας ενιαίας δοκιμασίας για Μαθηματικά και Γλώσσα αυξάνει τη δυσκολία. Σε αυτή τη διάρκεια, οι μαθητές καλούνται να διαβάσουν προσεκτικά δύο διαφορετικά κείμενα, να απαντήσουν σε 25 ερωτήσεις κλειστού τύπου/πολλαπλής επιλογής, οι οποίες εστιάζουν στην κατανόηση των κειμένων και στη χρήση γραμματικών, συντακτικών, λεξιλογικών φαινομένων. Παράλληλα, έχουν να λύσουν 25 προβλήματα στα μαθηματικά. Η δυσκολία τους είναι, συνήθως, σχετικώς κλιμακούμενη. Εδώ, η χρήση πρόχειρου φύλλου, προς επίλυση των ασκήσεων, χάραξη στρατηγικής, ανάπτυξη συλλογισμών, διενέργεια αριθμητικών πράξεων, είναι απαραίτητη. Τέλος, να αναφέρουμε ότι τα παιδιά περνούν σε ειδικό φύλλο τις απαντήσεις τους για καθένα από τα 50συνολικά θέματα, μαυρίζοντας όλο το κενό ενός και μόνο κύκλου, που αντιστοιχεί στην απάντηση που επέλεξαν.

Θα κλείσουμε την απάντησή μας, υπενθυμίζοντας ότι τα τελευταία δύο χρόνια, οι εξετάσεις πραγματοποιούνται λίγες μέρες μετά τις διακοπές του Πάσχα. Αυτό σημαίνει ότι η ολοκλήρωση της ύλης πρέπει να γίνει νωρίτερα, στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Στη συνέχεια, είναι φρόνιμο να υπάρξει ένα επαρκές διάστημα επανάληψης και τριβής εφ΄ όλης της ύλης. Για να επιτευχθούν αυτά, χρειάζεται, προφανώς, συστηματική, μεθοδική ενασχόληση και βέβαια έγκαιρη έναρξη της προετοιμασίας.

Μανιάτης Γεώργιος, Μαθηματικός

Υπεύθυνος Σπουδών του Φροντιστηρίου  

Comments are closed.